Aktywność fizyczna na diecie

Marsz lekarstwem na nadwagę

Dr Dukan doradza swoim pacjentom regularne codzienne spacery, ponieważ:

- marsz jest jedną z najbardziej naturalnych aktywności dla człowieka,
- jest to najbardziej skuteczna metoda spalenia kalorii,
- jest najmniej uciążliwa,
- maszerować można o każdej porze dnia i nocy,
- jest to aktywność, która najmniej obciąża stawy,
- marsz nie powoduje nadmiernego pocenia,
- podczas marszu można wykonywać inne czynności na przykład słuchać muzyki lub telefonować,
- maszerowanie nie wywołuje uczucia głodu,
- marsz jest zalecany osobom nawet bardzo otyłym,
- metoda ta ma największą szansę na regularne i wytrwałe stosowanie.

Można stosować też inne rodzaje aktywności fizycznej jak na przykład: ćwiczenia na siłowni, jazda rowerem elektrycznym po górach, pływanie, taniec czy fitness. Jednak żadna z nich nie jest tak uniwersalna i naturalna jak marsz.

Faza diety Czas
faza uderzeniowa 20 minut dziennie
faza naprzemienna 30 minut dziennie
faza utrwalająca 30 minut dziennie
faza stabilizacji 20 minut dziennie
Zastój wagi lub poprawienie efektu kuracji 1 godzina dziennie przez 3 dni

Powrót do korzeni

Osoby, które mają problem ze zbędnymi kilogramami powinny zmienić nastawienie do wysiłku fizycznego. W dzisiejszych czasach trudno o stosowanie choć minimalnej aktywności fizycznej niezbędnej do standardowego utrzymania sprawności naszych mięśni. Brak ruchu zaburza proces spalania nadmiaru kalorii uzyskanych z jedzenia i w celu uniknięcia przybierania na wadze ogranicza się ilość spożywanych pokarmów lub stosowanie diet. Oprócz marszu dr Dukan poleca powrót do zwykłych czynności dnia codziennego, ograniczonego wpływem technologii i wynalazków, które minimalizują naszą konieczność ruchu.

Poniżej wskazówki dotyczące zwiększenia aktywności fizycznej:

- powinno się ograniczyć korzystanie z windy (5 stopni tam i  spowrotem = 1 kcal),
- odkurzać mieszkanie by się zmęczyć,
- na zakupy lepiej iść piechotą,
- jeśli macie możliwość to pracujcie w ogrodzie,
- nie należy bać się nosić różnych pakunków i przedmiotów,
- spacer z psem może też pomóc w spalaniu kalorii.


 

Dodaj komentarz